052-4040940

דחיית בקשת המשטרה לדיון נוסף בבג"ץ "טבקה" המצמצם סמכויות שוטרים כלפי אזרח בהיעדר חשד סביר

תם ונשלם. היום דוחה בג"ץ את שלושת הבקשות לדיון נוסף בפסק הדין בעניין "טבקה" אשר מצמצם משמעותית את סמכות שוטר לדרוש הזדהות מאדם שאין חשד סביר כי ביצע עבירה ואוסר פעולות נוספות כלפיו כגון תשאול ואף בדיקת מסוף.

בפסק הדין נקבע כי במקרה שכזה מותר לשוטר לפנות לאדם, רק במקרה בו קם לו צורך "ספציפי" באחד הפרטים המצויים בתעודת הזהות, עליו להודיע לאדם על עיכובו ועל סיבת העיכוב, ולאחר מבט בתעודה עליו לשחרר את האדם לדרכו, אסור לו לתשאלו ואסור לו לבדוק אודותיו במסוף המשטרתי.

המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה מיאנו להשלים עם קביעה זו והגישו עתירה לדיון נוסף.

היום מקבל המשנה לנשיאת בית המשפט העליון את עמדת עו"ד אייל אבולפיה בשם עמותת "טבקה" ודוחה את עתירת המדינה לקיום דיון נוסף, תוך קביעה כי בתוך 30 ימי התארגנות, אסור לשוטר אשר דורש מאזרח להזדהות בפניו ללא חשד סביר במקרים המותרים על פי פסק הדין, לבצע כל פעולה שיטורית נוספת כמו תשאול או בדיקת מסוף.

עתירה זו אותה נקט עו"ד אייל אבולפיה, באה לשים סוף לעיכוב אזרחים על בסיס פסול כגון פרופיילינג ולשם התעמרות באזרחים מסיבות שונות. בצמצום הסמכות לדרוש תעודת זהות ללא חשד סביר בתוספת החובה להודיע מראש על עיכובו של האדם ועל סיבת העיכוב, תוביל להפחתה משמעותית של התעמרויות והטפלויות לאזרחים על לא עוול בכפם, תוך חיפוש עילת עיכוב בדיעבד.

עתירה זו הינה חלק מפעילות משרדו של עו"ד אייל אבולפיה "פרו בונו" בעבור הקהילה בכלל וקהילות מוחלשות בפרט, ולהעצמת זכויות האזרח אל מול משטרת ישראל הפועלת פעמים רבות באופן פסול.

זקוקים לייעוץ משפטי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

תעבורה

המשרד מייצג נאשמים בעבירות תעבורה חמורות כגון נהיגה בשכרות וסירוב לבדיקת שכרות, מהירות, תאונות דרכים, נהיגה בקלות ראש, גרימת מוות בתאונת דרכים ועוד, ובעל תוצאות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support