052-4040940

חקירה באזהרה

ייעוץ לפני חקירה

זימון לחקירה במשטרה הוא לא עניין של מה בכך, ומטבע הדברים מעורר בכל אחד שמקבל אותו חששות ודאגה אמיתית. גם במקרה שאדם יודע שלא ביצע את העבירה המיוחסת לו, עדיין מכרסמת הדאגה ובצדק. פעמים רבות האופן בו אדם משיב על שאלות במהלך חקירה, כאשר הוא נותן מידע עודף, הדבר יכול לבוא בסופו של דבר לרעתו ולהביא לכדי הבשלת התיק להגשת כתב אישום. לכן,  חשוב לעשות את הצעד הנכון לפני החקירה ולפנות לעורך דין פלילי למטרת ייעוץ לפני חקירה, זאת כדי לקבל את הכלים שיוכלו לסייע לנחקר לעבור את החקירה בצורה הטובה ביותר שניתן. יעוץ לפני חקירה, המוענק על ידי עורכי דין פליליים כחלק מתפקידם, יפרוש בפני הנחקר את הצפוי לעבור עליו, יסביר לו את זכויותיו ואת הדרכים להתמודד עם החקירה וגם לדבוק בגרסתו למרות הלחצים החזקים המופעלים. עורך דין אייל אבולפיה, המכיר מזה שנים את המשטרה ודרכי החקירה, ומשמש חבר בוועדותיה, יודע היטב כיצד לסייע לכל נחקר להתמודד עם מה שהוא עתיד לעבור. הוא גם משמש כסגן יו"ר הוועדה לעניינים פליליים במחוז תל אביב מטעם לשכת עורכי הדין

יעוץ לפני חקירה באזהרה

חקירה באזהרה היא חקירה בה הנחקר הוא חשוד בביצוע עבירה. היא נקראת כך בשל האזהרה החוקית שחייבים החוקרים להזהיר את הנאשם טרם תחילת התשאול. משמעות האזהרה היא שכל מה שייאמר על ידי הנחקר במסגרת החקירה עלול לשמש כנגדו בהמשך. מטרת החקירה היא לאסוף תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, וכל מילה לא נכונה עלולה לסכן את הנחקר ולסבך את מצבו המשפטי. יעוץ לפני חקירה כזו הוא הכרחי. על הנחקר לדעת כיצד מצד אחד לשתף פעולה עם החוקרים ולא ליצור אנטגוניזם העלול להגביר את החשד אך מצד שני לא לתת מידע מיותר או לשנות גרסה. עורך הדין גם ידגיש בפני הנחקר שלא תמיד חקירה נעשית באופן פורמלי בתוך חדר קטן אלא יכולה להתבצע גם כ"שיחת מסדרון" ועליו לשים לב לכך.

יעוץ לפני חקירה בנוגע לאדם אחר

גם במקרה בו הנחקר נקרא להעיד על עבירה שבאופן בסיסי קשורה למישהו אחר, במהלך החקירה עשוי המצב להתהפך פתאום לרעתו האישית, והוא עלול להפוך מעד לעבירה לחשוד בביצועה או לפחות שותף לה. לכן, גם כאשר מוזמנים לחקירה לצורך מתן עדות חשוב להתייעץ קודם עם עורך דין מקצועי שידע להנחות את הנחקר לדיוק בתשובותיו כדי שלא לצאת מהחקירה כחשוד.

עורך דין אייל אבולפיה מעניק יעוץ לפני חקירה וליווי צמוד לאורך כל הדרך החל משלביו המוקדמים של ההליך. צרו איתנו קשר מידי לארגון התיק שלכם והתייעצות להתמודדות מיטבית עם החקירה.

יעוץ לפני חקירה באזהרה

עוד בנושא

הארכת מעצר
הארכת מעצר

הארכת מעצר ימים כאשר אדם נחשד בפלילים, לעיתים הוא נעצר וכעבור זמן מה, המשטרה מבקשת את הארכת מעצרו בבית משפט.

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support