052-4040940

הערר שהציל את חייו

אף כי לאחר שבוע מעצרו הוארך ברביעית, קיבל ביהמ״ש המחוזי בערב שבת את עררו של עו״ד פלילי אייל אבולפיה, הפך את החלטת בימ״ש השלום ואסר פרסום שם החשוד בעבירת מין חמורה.

החשוד נעצר בחשד לעבירת מין חמורה, על בסיס עדות בלתי מהימנה. לאחר שהוארך מעצר החשוד ביום שישי עד ליום שני וזאת לאחר מעצר בן שבוע, דחה בימ״ש השלום את בקשת עו״ד אייל אבולפיה להאריך איסור פרסום שמו. פרסום שם חשוד הינו הכלל בפסיקה ואיסור פרסום הינו החריג, כאשר הנטל הכבד מוטל על החשוד לשכנע מדוע עניינו חריג מן הכלל, בפרט בעבירות מהסוג בהן נחשד החשוד.

עו״ד אבולפיה הגיש מיד ערר, אשר נידון ביום שישי בשעה 15:30 במסגרתו טען כי התארכות החקירה מעידה על חולשת הראיות בתיק, וכי מתקיים ״מירוץ״ בין פרסום שם החשוד להחלטה הצפויה על סגירת התיק, כאשר מצב בו יתפרסם שם החשוד בעבירה שלצידה קלון ובושה, ובסמוך ייגנז התיק נגדו, הוא בלתי נסבל ושמו של החשוד יזכר לדיראון עולם.

לאחר שעיין היטב בחומרי החקירה, ולמרות שהאריך מעצר החשוד עד לבוקר יום שני, קיבל ביהמ״ש המחוזי את טענות עו״ד אייל אבולפיה והורה על איסור פרסום שם החשוד עד לדיון בסוגיה ביום שני.

מאבקו של עו״ד אבולפיה היה נכון וחשוב – והחשוד אכן שוחרר ממעצרו בתחנה עוד ביום ראשון וללא תנאים מגבילים, מבלי שפורסם שמו.

פרסום שמו כחשוד, בפרט בעבירת פשע חמורה כפי זו שיוחסה לו, היה הורס את שמו הטוב לשארית חייו ואף פוגע באופן קריטי ומיידי בפרנסתו וזאת בעידן בו כל החלטה שיפוטית פומבית "נשאבת" ומופיעה באופן אוטומטי ברשת האינטרנט.

עוד בנושא

הארכת מעצר

הארכת מעצר

הארכת מעצר ימים כאשר אדם נחשד בפלילים, לעיתים הוא נעצר וכעבור זמן מה, המשטרה מבקשת את הארכת מעצרו בבית משפט. ישנם מספר סוגים של הארכות

קרא עוד »
הסדר מותנה

הסדר מותנה

הסדר מותנה השלכות כאשר אדם נחשד בפלילים ועוד לפני הגשת כתב אישום, ניתן במקרים מסויימים להגיע להסדר מותנה. בנסיבות הרלוונטיות התביעה תימנע מהגשת כתב אישום,

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support