052-4040940

זיכוי נאשם מעבירת תגרה במקום ציבורי תוך הטחת ביקורת קשה על יחידת תביעות הסדר מותנה במשטרה

בימ"ש השלום בת"א מזכה את לקוח משרדי, אשר הואשם בכתב אישום המייחס לו השתתפות בתגרה במקום ציבורי, ואשר הוגש לאחר שבעצתי סירב הלקוח לחתום על הסדר מותנה שהוצע לו על מנת להימנע מהגשת כתב אישום. במסגרת הכרעת הדין מטיח ביהמ"ש ביקורת קשה בתביעה אשר הגישה כתב אישום למרות היעדר ראיות לאשמתו של הנאשם.

סגרת כתב האישום נטען כי הנאשם התווכח עם המתלונן ותיעד את ההתרחשות במכשיר הטלפון הנייד. בשלב מסויים, ניסה המתלונן לחטוף את הטלפון מידיו של הנאשם. בשלב זה, השתתף הנאשם בתגרה ותקף את המתלונן, הפילו לריצפה וגרם לו לפציעה בראשו.

לאחר סירוב הנאשם לחתום על הסדר מותנה שהוצע לו והגשת כתב האישום נגדו, נטען כי הנאשם הגן על עצמו ועל רכושו וכל חטאו שנלחם בחירוף נפש על מכשירו, זאת בין יתר מתוך חשש כי המתלונן ינפץ את מכשירו.

ביהמ"ש קובע כי מתקיימים כל התנאים להחלת סייג ההגנה העצמית הקבוע בחוק וחל גם על הגנה על רכוש, ומזכה את הנאשם מכל אשמה.

ביהמ"ש מוסיף ביקורת קשה על יחידת ההסדר המותנה ומציין כי נראה שלתביעה בעצמה הייתה אי בהירות ראייתית שהובילה אותה להאשים את הנאשם בעבירה של תגרה ולא בעבירת התקיפה.

תפ (ת"א) 45978-10-18‏ ‏ מדינת ישראל נ' גלעד ויקרוביצקי

עוד בנושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support