052-4040940

עונש מקל ביותר לנהג שנתפס נוהג כשבגופו כ-500 מק"ג אלכוהול

לאחר הצגת כשלים ראייתיים ונסיבות אישיות מקלות על ידי עו"ד אייל אבולפיה, נאותה התביעה בהגינותה ובהמלצת ביהמ"ש להסכים להסדר מקל עם נאשם שנתפס נוהג כשבגופו 491 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף. הנהג יפסל מנהיגה למשך 3.5 חודשים בפועל וישלם קנס זעום בסך 500 ש"ח.

למשרדו של עו"ד אייל אבולפיה פנה נהג נורמטיבי, ללא עבר תעבורתי חמור, אשר בערב ראש השנה בילה עם רעייתו ושני ילדיו בבית הוריו במרחק 2.5 ק"מ מביתו (6 דקות נסיעה).

לאחר שרעייתו הוסעה לביתם עם ילדיהם והוא נותר בבית הוריו, קיבל לפתע טלפון מאישתו שביקשה שיגיע מהר לביתם על מנת שתיקח את בנם לביה"ח בשל כאבי בטן עזים.

כאן המקום להדגיש כי הבן, הנמצא על הרצף האוטיסטי, אכן סבל מזה זמן מכאבי בטן עזים, נבדק במיון והיה חשד למחלת מעי.

הנהג מיד עשה דרכו לביתו, מרחק 6 דקות נסיעה מבית הוריו, ונעצר לבדיקת ינשוף, אשר הציגה תוצאה של 491 מק"ג בליטר אויר ינשוף, חריגה גבוהה מהכמות המותרת לנהיגה (290 מק"ג). בעקבות כך נשלל רישיונו מנהלית והוא זומן לדיון בביהמ"ש, כאשר העונש הקבוע בחוק כעונש מינימום חובה למורשע בעבירה של נהיגה בשכרות הינו 24 חודשי פסילת רישיון.

לאחר לימוד התיק ואיתור כשלים בחומר הראיות, וכן איסוף מסמכים המציגים את נסיבותיו האישיות של הנהג ומשפחתו, העלה עו"ד אבולפיה את טיעוניו בפני תובעת משטרתית הגונה ובפני ביהמ"ש שהבין למצבו של הנהג שהינו חסר עבר תעבורתי מהותי ועל כן אינו "שור מועד".

משכך, הסכימו הצדדים על שינוי כתב האישום לסעיף עבירה אשר אינו מחייב פסילת מינימום, תוך שיוטלו על הנהג 3.5 חודשי פסילה בלבד לביצוע, פסילה על תנאי וקנס, אותו ביהמ"ש קבע ברף הנמוך לאור מצבו של הנהג, ובסך 500 ש"ח.

יש לשבח בתיק זה את התובעת ואת שופטת ביהמ"ש אשר הבינו כי הקלה בענישתו של הנהג, במקרה זה, אין משמעה הפקרת בטחונו של הציבור וכי מדובר במעידה חד פעמית שאינה מאפיינת את הנאשם.

עוד בנושא

אי הרשעה

אי הרשעה

אי הרשעה רישום פלילי במידה ואדם הורשע בפלילים, הוא יחווה את ההשפעה של הדבר על חייו. זה כלל לא משנה אם העבירה שביצע נחשבת לקלה

קרא עוד »
ביטול כתב אישום

כתב אישום

ביטול כתב אישום כאשר אדם נחקר בחשד לעבירות פליליות, עלול הדבר להבשיל בסופו של יום עד לכדי כתב אישום. כתב אישום יכול להשפיע רבות על

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support